Vietnamesiske forårsruller rejer marinade

Marinér rejerne i limesaft, hvidløg og lidt soya i minutters ti og steg dem herefter på en varm pande. Skær kylingen i strimler, og marinér den med lidt frisk chili, koriander, penutbutter og limesaft, og lad også dette trække i minutter. Steg herefter kyllingen på en varm pande. Imens både kyllingen og . Når jeg en sjælden gang bortviger fra det, er det, når jeg spiser vietnamesiske forårsruller. Her er pandekagerne jo lavet på rispapir, så det er stadig glutenfrit og det er simpelthen bare for godt!


For noget tid siden var jeg inviteret til middag hos min far, som på det tidspunkt stod med begge ben i flytterod. Så kan man massere marinaden lidt ind i rejerne og nemt vende dem lidt rundt undervejs. Put fyld på - grøntsager, kø rejer , fold toppen og siderne ind over fyldet og rul så stramt, som det er muligt. Få LêLê kokkens opskrift på lækre forårsruller - hjemmelavede forårsruller er nemme at lave og smager himmelsk.


Vietnamesiske forårsruller , stk. Lidt frisk persille og eller mynte. En nem opskrift på vietnamesiske forårsruller med grøntsager, rejer og en smagfuld dyppesovs. Og så får du også lige et par billeder om, hvordan du ruller.


Jeg steger den i marinaden i et fad i ovnen. Tip: Tigerrejer er også lækkert i rullerne, ligesom de selvfølgelig kan nydes i en vegetarversion evt. Billedet her er fra min bog. Du kan lave de friske forårsruller vegetar, men du kan også supplere det grønne fyld med laks og rejer.


Steg evt noget kød og skær det i tynde skiver eller lynsteg nogle rejer. Du kan med fordel marinere kødet i en god marinade inden stegning, da det smager rigtig godt i forårsrullerne – eks med hvidløg, chili, ingefær eller hvad du har lyst til. Peanutdressingen laves ved i en skål at sammenrøre peanutbutter, . Jeg lovede jo egentlig at denne her opskrift ville komme i fredags, men så tog jeg i sommerhus med nogle veninder og her var internetforbindelsen simpelthen så ustabil at jeg måtte opgive at blogge dernede fra.


Så lidt forsinket kommer her opskriften på de lækre vietnamesiske forårsruller vi fik i sidste uge . Efter ca 1-minutter, vil den våde pandekage være klistret sammen om fyldet, og så er de nogenlunde nemme at spise. Oksekød eller kylling i tynde strimler (evt marineret). Forslag til fyld : kolde kogte nudler. I sidste uge spiste vi de friske forårsruller med hoisin dip til, men de er også gode med disse andre skønne vietnamesiske dip. Jeg er nok størst fan af de helt friske forårsruller, men de . Hæld marinaden fra kødet og steg svinekødet på en pande i olien.


Sukkeret i marinaden giver kødet en lækker karameliseret overflade, men pas på det ikke brænder på. Ved servering sætter du alt på bordet og lader folk lave deres egne forårsruller. Rispapiret skal dyppes i vand og . Det er en både velsmagende og smuk lille ret.


Opskrift på forårsruller med svinekø rejer og masser af kål og krydderurter. Forårsrullerne er gode som snack og serveres med sur-sød sauce. Så er jeg vist den allersidste blogger, der skriver om vietnamesiske forårsruller … …! Og hvorfor er det lige, jeg synes, at et indlæg om dem, stadig har berettigelse ? For det første, fordi det er noget, vi spiser så vanvittig tit hjemme hos os. Hvis lysten til at lave mad ikke er stor og hvis der er en god portion . Friske forårsruller med marinerede tigerrejer.


Den her ret er hurtig og smager lækkert.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Hængelås med kode glemt kode

Underscore på dansk tastatur

Form flad vinkel stikprop