Ufaglært kontorassistent løn

M år, Nordsjællan Storkøbenhavn, nr. Jeg har økonomi baggrund. Nu arbejder jeg i ATP som kontormedarbejder. Arbejder du på kontor eller lager i handelsbranchen?


Se, hvor meget du skal have i løn , hvad funktionsløn er, og hvor meget du skal have på din fritvalgslønkonto. Vidste du, at der ikke findes en lov i Danmark om mindsteløn? Men nogle overenskomster - blandt andet butiksoverenskomster - sikrer dig en mindsteløn, så du ikke ender med at tjene kroner i timen som voksen. Find lønstatistik og se hvad du skal have i løn ifølge din overenskomst. Er der ingen overenskomst på din arbejdsplads, skal du aftale med din arbejdsgiver, hvad du skal have i løn.


Her kan I tage udgangspunkt i, hvad andre inden for samme arbejdsområde tjener – den overenskomstmæssige løn på området. Lægger din chef op til, at du skal tjene mindre end den løn , skal du altid kontakte os, . Lønningerne i denne fagoverenskomst er mindstelønninger. Den personlige løn fastsættes i henhold til bestemmelserne herom i Hovedoverenskomstens § 1 stk.


Mindstelønningerne er fastsat ud fra en arbejdstidsnorm på. Vedkommende er ufaglært , men har erfaring. Hvad skal jeg give i timeløn? Og set i forhold til at jeg på 2. Men min arbejdsgiver og jeg er ærligt indrømmet lidt på bar bund mht. HK ikke har fastsat mindsteløn eller tillæg for et sådant job.


Mine arbejdstider ligger meget . Stillingsbeskrivelsen er assistent eller kontorassistent , men det er meget lidt kontorarbejde. Kan ikke selv se, at man kan sammenligne folks løn , når mange ting spiller ind. Det er jo forskelligt fra person til person, og fra hvilket område, man er fra. Hvis man kommer i arbejde som ufaglært , er lønnen selvfølgelig som regel lavere end en, . Nu har min chef så lige sagt at vi lige må finde ud af hvad jeg skal have i løn - vi må kunne se taksterne på nettet siger han.


En ufaglært eller elev ( over år) får jo lige knap 18. Dog tjener min kærestes faster omkring 30. Udfyld spørgeskemaet og vind en pris! Findes der en eller flere mindstelønninger, der er lovbestemte?


På hvilket niveau fastlægges mindstelønningerne? Hvis nogen kender til det ville det være en stor hjælp da jeg ikke kan finde det nogen steder. Er der nogen der kender til hvad HK mindstelønnen på et kontor er?


Der er ingen lov om mindsteløn i Danmark. Lønsatser aftales i overenskomsterne eller individuelt. F hjælper, når din løn skal forhandles, eller du får for lidt.


Diskussion gav Hovedbestyrelsen sin Til- slutning til, at der indenfor Arbejdsgiverforeningens. Kontor oprettes en særlig Afdeling til Indsamling og Bearbejdelse af lønstatistisk Materiale. I arbejdsgiverforeningen havde man gennem læn- gere tid talt om muligheden for at indsamle lønop- lysninger fra foreningens .

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Hængelås med kode glemt kode

Underscore på dansk tastatur

Form flad vinkel stikprop