Gear bil

Du skal køre så behageligt som du kan, og sørge for at være i det rigtige gear på de rigtige tidspunkter. Sæt dig ind i bilen og søt nøglerne i låsen 2. Så skulle den gerne begynde at køre fremaf xD 4. Når du venter ved et lyskryds, skal du træde på bremsen, sætte bilen i frigear og koble ud. På den måde slipper du for at slide unødigt på koblingen, ved at holde i 1. Hvis du holder lidt længere ti kan du med fordel trække håndbremsen, og slippe bremsen, så der også spares . Det er ganske simpelt, de rigtige vrik med håndleddet i det daglige og du kan hurtigt spare 3. Vi taler om at ramme det rigtige gear. Noget , som er blevet aktuelt for mange, efter alle nye biler fra 1. Jeg har været billist i snart år og har altid sat bilen i gear , når jeg har parkeret den. Det lærte jeg tilbage da jeg tog kørekortet.


Men min kæreste som fik kørekort for mdr. Sætte i frigear ved parkerig indlæg 26. Lås, Alarm, Parkeringssensor, Fartpilot, Kørecomputer, Infocenter, Startspærre, Varme I Forrude, Udv.


Her til morges da min kæreste og jeg kommer ud til bilen , så starter jeg bilen , som jeg plejer, træder koblingen ned og sætter i bak, vi holder lidt. I min hjerne burde det ikke kunne lade sig gøre, - medmindre gearkassen ikke virker,- hvilket den gør! Nyt håb: Nu kan du tage kørekort til biler med automatgear.


Der er håb for folk, som ikke kan køre biler med manuelt gear. Fra årsskiftet blev det muligt at tage kørekort til biler med automatgear. Der er dog lige nogle krav, du skal være opmærksom på, før du kaster dig ud i det. Hvis du skifter fra ”Reverse” til ”Drive”, mens bilen stadig triller bruger du den automatiske gearkasse til at bremse bilen , hvilket den bestemt ikke har godt af.


Den simple forklaring på det er, at når du skifter gear eksempelvis fra ”Reverse” til ”Drive”, så klemmes en rem i gearkassen ind imod gearene, . Der var engang, hvor et automatisk gear ville påvirke din brændstoføkonomi negativt, men med den fremskridende udvikling og bedre automatiske systemer, er dette ikke længere tilfældet. Nu, hvor automatiske gearkasser er så almindelige , er det nemt at få så vant til dem , at de lidt sværere manuelt gear virker skræmmende. Men det er ikke så svært at drive en manuel gearkasse, og stok transmissioner give dig en langt bedre viden om og kontrol over din bil som du kører-for ikke at nævne , at ligesom alle . Find Automatic gear bil på GulogGratis.


I de fleste nye biler viser en gearskifte-indikator, hvornår det er tid til at skifte gear. Indikatoren er en ganske nyttig rettesnor til at spare brændstof på korrekt gearskifte. Dog er den slags luksus sjældent at finde i ældre biler , så hvis din bil har flere år på bagen, må du ty til omdrejningstælleren og din egen . En læser vil gerne vide, om det slider unødigt på koblingen at starte i 2. Lone Otto fra FDM har et svar.


Forleden, da jeg kørte på motorvejen, kom jeg til at tænke på, hvad der vil ske, hvis man ved et uheld kom til at sætte bilen i bakgear ved en hastighed på f. Uden at have lyst til foretage eksperimentet i praksis, formoder jeg, at der vil ske noget grimt med både kobling, gearkasse og motor. Ind i svingbanen lige så snart det er muligt mht.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Hængelås med kode glemt kode

Underscore på dansk tastatur

Form flad vinkel stikprop