Skinnebensbetændelse kagerulle

Hop til Behandling af skinnebensbetændelse med en kagerulle - Nogle af dem der rammes af skinnebensbetændelse har glæde af at anvende en kagerulle til at køre op og ned ad skinnebenet efter løbetræning. Der eksisterer dog delte meninger om, hvorvidt det er en god ide´ at anvende en kagerulle mod. Da jeg døjede med skinnebensbetændelse brugte jeg ofte kompressionsstrømper, men de havde nu ikke den store effekt på problemet. Desuden kan jeg anbefale brugen af en kagerulle.


Aaaaaaaarh, hvordan kan du være så sikker på det, plejer folk at sige, når jeg fortæller, at der faktisk findes en skudsikker kur mod skinnebensbetændelse.

Men når jeg så fortæller, at jeg har hjulpet i hvert fald et par hundrede løbere af med skinnebensbetændelse gennem tiden, så retter de alligevel lidt på . Ved ikke forfærdeligt meget om emnet, men ved dog at skinnebensbetændelse kommer ved overbelastning. Så den eneste kur der vil hjælpe rigtigt vil vel være at aflaste benene og skrue ned for aktiviterne indtil det er gået væk. Har hørt at det skulle hjælpe at køre med en kagerulle op og ned af . Har ikke haft det siden, men mine ben har også vænnet sig til lang og . Legend skrev: kofoed skrev: Det creme der tænkes på er Ibuprofen.


Du glemmer lige det vigtigste, skinnebenet skal køres hårdt over med en kagerulle. Efter det skulle det være så godt .

Spørg bare mange af pigerne på gymnastikefterskolerne. Tænker der er en eller anden klog der kan hjælpe mig med et tilbagevendende problem. Jeg lider forfærdelig meget af skinnebensbetændelse , og ved ikke hvad jeg skal gøre ved det.


Af vores holdleder har jeg fået en gel der. Tag en kagerulle og kør den hårdt op og ne det gør mega ondt, men den punktere de små bobler med betændelsen i, på den måde går det hurtigere væk. En af de mest typiske skader forbundet med løb er skinnebensbetændelse. Har du fået smerter i skinnebenet eller omkring det, er det med at være varsom. Godt du droppede det, for det har absolut INGEN effekt!


Den eneste kur er at stoppe med at dyrke den sport der har forårsaget skinnebensbetændelsen for en periode. Der skal holdes aktivt hvile, dvs. Jeg kunne ikke ride uden smerter, sidde på hug, gå og selvfælgelig løbe osv :-(.


Jeg har fået det behandlet hos en akkupunktør og det har hjulpet! Så varmecreme, kølegele, kagerulle , gode sko og ro (ikke fuldstændigt, bare skær lidt ned på træningen). Dette føltes ikke som om det gjorde noget skidt ved mit skinneben, men det var heller ikke nogen mirakelkur. Bare rolig – skinnebensbetændelse kan kureres med den rette behandling, uanset om den lige er opstået eller om den er kronisk.


Det eneste, der kræves er, at finde den rigtige årsag! Indlæg af Mads på Skisport. Det med kagerullen lyder lidt som et trick mod skinnebensbetændelse , men det kan da også være det virker i dette tilfælde, held og lykke med det.

Det svier og begrænser og der findes så vidt vides ingen decideret behandling af det. Nogle mener massage, andre mener ro. Skinnebensbetændelse er - for at citere dem jeg har talt med om det tidligere - en kælling.


På et tidspunkt var det moderne at rådgive folk til at tage en kagerulle og rulle det . Jeg tror jeg har fået skinnebensbetændelse , jeg er Soldat, så løber og går rigtig meget og ofte med mange kilo på ryggen, så der er relativt stor belast. Sove med lange strømper og putter løg under, kører med en kagerulle ned over skinnebenet. Man kan få noget laserbehandling, det skal jeg . Da jeg havde noget der mindede om skinnebensbetændelse havde jeg bare de sokker omkring benene heletiden og også imens at jeg trænede.


Men jeg vil skyde på at dit er meget mere alvorligt end mit var. En anden mere drastisk metode er at køre en kagerulle op og ned af .

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Hængelås med kode glemt kode

Underscore på dansk tastatur

Form flad vinkel stikprop