Varme i båden om vinteren

I gamle dage (for bare få år siden) frarådede vi at bruge en lystbådvarmer til kontinuerlig drift f. Erfaringerne fra de sidste par års hårde vintre er imidlertid ganske imponerende. De nye Eberspächer Airtronic Marine kører rigtig mange timer uden andet vedligeholdelse end et nyt gløderør . På trods af vanter, huer og sokker kan det være svært at finde varmen , når man opholder sig på båden i de kolde vintermåneder. Vi har derfor fundet tre forskellige produkter i varieret prislag, som kan gøre opholdet mere behageligt. Hej skal ha noget varme i båden her til vinter , hvad er sikrest, mht kortslutninger og brand. Dumt problem med båd i vandet.


Efter en gang is-skruning. En rigtig god ting er at sørge for at der er varme på båden , ikke meget varme , men dog alligevel noget. Bliver det en mild vinter , er der ikke noget i vejen for at overvintre i vandet. Du skal bare huske, at en træbåd kan ligesom en stålbå fryse fast i isen. Glasfiberbåde optager den smule varme i skroget, som er i vandet.


Vi kan stort set klare alt indenfor bådvarme og fører både pottefyr, luftvarmere og rigtige oliefyr. Vi er importører af Wallas luftvarmere og oliefyr fra hollandske Maritime Booster samt pottefyr fra Dickinson og har dermed direkte adgang til virkelig dygtige fagpersoner. Vi kan naturligvis også hjælpe med mange andre mærker. Mangler du varme i båden , så har Marinelageret. Gas, El, Kalorifere, varmerør, keramisk varmere.


Diesel bådvarmere, Varmerør , Gas varmeovne , elvarmer, varmeblæsere og meget meget mere. Egnet til brug i lukkede både om vinteren. Skrevet af Christian von L. Ja det holder den til, hvis det overhovedet bliver så koldt at saltvand fryser i cm´s dybte. Jeg har ikke varme på i båden om vinteren. Båden har ligget i vandet de sidste to år, . Din bedømmelse: Ingen Gennemsnit: (stemmer).


Hvad gør I med hensyn til den fugt, der vil komme i båden henover vinteren ? Køber og opstiller I affugter? Bruger moderat varme eller noget helt tredje. Er på udgik efter nogle gode råd. I min båd har jeg ved en udetemperatur ved minus grader typisk graders varme i båden - vel at mærke med et forbrug på kun 2½ liter diesel i døgnet. Skal jeg bruge båden om vinteren , sætter jeg blot fyret på max, og efter ½ time har jeg graders varme i båden.


Det kan vist ikke gøres billigere. De første vintre boede jeg i en Shipman hvor jeg havde et Refleks pottefyr. Det gav en rigtig god varme og tør luft i båden. Hvis det var rigtig kold så supplerede jeg varmen med en Petromax petroleumslampe. Hvilket gav en god studielys ca.


Watt og hermed også det . Om man kommer i havnen sommer eller vinter , virker de alle glade også den familie der bor der med deres børn. Nu kigger jeg mest sejlbå men når jeg. Så, hvis man ønsker at have båden liggende i vandet om vinteren , er det sikreste at have skydeventiler installeret, selv om det selvfølgeligt skal fryse i en lang periode før det bliver kritisk. Det endte med et ekstra batteri så den . Hvis man bor i båden vinteren over, så er risikoen for frost i ventilerne teoretisk, idet man så har varme i båden. Man kender det alt for godt: Båden bliver klam og fugtig om vinteren , hvilket giver fugt – og lugtgener.


Fugten giver risiko for råd og svamp, som ødelægger din båds hynder, aptering m. SolarMagic er en sikker varmekilde , da den ikke som en affugter eller varmeovn kan forår- sage brand i båden. Hos Velos Insurance anbefaler man kunderne at opbevare båden indenfor, hvis man gerne vil arbejde på den i løbet af vinteren. Derfor er det vigtigt at vaske alt inde som ude ned i varmt sæbevand og derefter åbne alle rum, luger, skuffer og så videre, så varme og frisk luft kan fjerne eventuelle . Ideen om at bruge båden som helårsbolig udsprang af følgende ønsker jeg havde da jeg skulle finde et sted at slå mig ned efter arbejdet i Caribien:. For at undgå frostskader og korrosion skader mens båden står på land vinteren over, er det vigtigt, at du også vinter konserverer dit kølesystemet i båden.


Konservering af kølesystemet, kan sagtens gøres på land hvor der ikke er risiko for vand i båden og forurening i vandet.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Hængelås med kode glemt kode

Underscore på dansk tastatur

Form flad vinkel stikprop