Kabel fra væg til router

Hej :-) Jeg er på udkig efter et kortere stik fra væg til router. Hvad hedder dette kabel , og hvad skal jeg kigge efter? Min router står LIGE ved siden af data stikket i væggen. Mit nuværende kabel er meter, og det fylder så meget på gulvet.


På forhånd tak :-) Synes godt om. Hej, vi har planer om at flytte routeren til et andet rum i vores hus. Dette kræver dog at vi får købt et længere kabel mellem stikket i væggen og rou. Langt kabel mellem væg -stik og modem indlæg 22.


TV indgang til både TV og Router ? Flere resultater fra forum. Yousee Modem(routern) kan det passe det sådan kabel her jeg skal have fat i ? Trække kabel fra loft til stueetage indlæg 16. RJi væg til RJ- undgå teknikerbesøg?


Telefonledning til router - Powerfist. Jeg skal bruge hjælp fra nogle af alle jer vise fyre ang. Jeg har fået et fint kabel af Telenor, men det er alt for kort. Jeg har besøgt Fona, El-Giganten, TDC-butikken, TELENOR-butikken og min lokale isenkræmmer - ingen har et kabel af . Jeg skifter til internet fra stofa nu her. Har fået mit modem, er det bare et normalt F-stik kabel man bruger for at koble det til boxen i væggen , eller er det noget specielt kun til internet-overførsel?


Der er et kabel me men jeg . Sagen er den, at jeg har fået YouSee kabel tv og internet. Der følger er et specielt kabel me det ligner umiddelbart et digital coaxstik med . Den kobles sammen med stikket i væggen , og så er du koblet på nettet. For at lave et trådløst netværk skal du have dette modem koblet sammen med en router. Først slukker du for modemet, og så kobler du det sammen med en router via et netværkskabel : ethernet-speed. Router og modem kan du kende fra hinanden ve . Det andet er noget sjusk som ser tåbeligt ud i den ende med stikkene.


Det giver i alt ledninger per forbindelse. Et af problemerne ved at skifte fra telefoni- til kabel -tv-baseret bredbånd er, at YouSee-stikket typisk ikke sidder samme sted som telefonstikket. I mit tilfælde sidder YouSee-stikket på en ydervæg i stuen, mens telefonstikket (og dermed routeren ) sidder i et helt andet rum. Hvis alt ens udstyr er trådløst, er der . Jeg er ved at lave et tidligere pulterkammer om til børneværelse - men vores telefonstik til ADSL linjen og routeren sidder i det rum, og jeg synes ikke det er praktisk at have routeren stående i et børneværelse (pilfingre osv.).


På vejledningen til routeren står der at ledningen mellem router og væg skal være så kort som . Det kommer nu an på, hvordan din dsl er termineret. Det kabel du linker til, bruges hvis du får leveret din dsl via kabel -tv stikket. De fleste benytter normal kobber (telefonstik) til dsl og der skal du så bruge rjstik til din router og det gamle benet stik i væggen (hvis nybyggeri, er det rji væggen også). Skal du for eksempel forbinde en PC med en router , hub, switch eller et modem, så er du kommet til det rette sted. Alle vores produkter er på eget lager.


Vi kan også tilbyde et bredt udvalg af tilbehør - fra modeller til udendørsbrug og adaptere, til keystone stik, patchpaneler og vægdåser. Er du i tvivl om hvilken type du skal . Boksen kan være fastsiddende på væggen , og vil have tilsluttet strøm samt signal kabler. Hvis der mangler en boks, eller man ikke har det nødvendige strømkabel , kontakt da vores support.


En netværksboks kan til forveksling ligne en router. Læs mere om fordele og ulemper. Tilslutning af internet med kabel. VIGTIGT: Har du begge typer af. Netværkskabel med brede gennemsigtige stik (RJ45).


Du har ét telefonstik på væggen , er dette et KAP-stik eller et 3-benet telefonstik? I dette telefonstik har du tilkoblet din Fullrate router med det medfølgende kabel. Benytter du adapteren til at sætte denne i et 3-benet stik?


I så fal har du prøvet at skifte kabel og adapter da du fik en ny router tilsendt. Alternativt kan jeg vel lægge et almindeligt netværkskabel Cat(RJ45) fra min router , ud gennem væggen i samme hul som telefonledningen kommer in og så lade det følge det kabel der ses løbe op langs muren på billede ind med det kabel på loftet og så bore et hul ned i det rum hvor jeg vil opsætte . CAT- kabel , 1meter. Find de to områder , hvor stikkene skal monteres i væggen.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Hængelås med kode glemt kode

Underscore på dansk tastatur

Form flad vinkel stikprop