Gennemsnit watt cykling

Det kan du så runde op til 3watt. Din FTP er således 3watt. Hvorfor skal der så lige ganges med 95? Den gennemsnitlige watt effekt som du kan cykle med . Hvordan kommer jeg til at træde flere Watt ? Jeg har en lille intern Watt konkurrence kørende med en træningskammerat og jeg taber stort set hver gang. Mit Watt gennemsnit sidste træning var 1Watt - min træningskammerats var dog cirka 230.


Som et resultat heraf siger cykelcomputeren at han kører . Gennemsnitpuls på 1over minutter indlæg 19. Dette skal ganges med 9 og du har hermed dit FTP tal. Flere ” watt eksperter” har lavet undersøgelser, som viser, at den gennemsnitlige effekt, du kan cykle med i minutter, minus , svarer til den gennemsnitlige. Jeg har en excel træner - og jeg synes det er ret hårdt at træde med mere end 2watt , hvis jeg skal cykle i længere tid.


Jeg vil denne vinter lære at sætte de . Til OL i Rio kørte de hurtigste triatleter på cyklen gennemsnitligt 3watt over de 40 . Froomes tour-vægt på kilo, red. Jo flere watt der produceres jo mere fart kommer der på cyklen. I forbindelse med cykling hører man jævnligt den ofte indforståede snak om watt.


Vi har nok alle en fornemmelse af, hvad disse watt er for noget, nemlig et udtryk for den kraft eller den. Bemærk, at testen ikke gik ud på at trykke ét højt watt tal, men derimod at holde sit maksimale watt -tal konstant gennem minutter. Forrige onsdag havde jeg således et maksimalt watt -tryk på over 900. Næsten tal er det gennemsnitlige watt -tal, altså 283W.


Men det mest interessant er, at tallet, han ydede ved testen, kun er 7procent af hans maksimum power, siger Jeroen Swart, professor i sportsfysiologi ved University of Cape Town. Det er det tal, jeg fremover skal bruge til . I dette studie simulerede man et løb ved at lade forsøgspersonerne køre på 1watt i timer. Herefter målte man præstationen under en minutters maksimal spurt.


Man kan også udvide sin Power Profile til at indeholde mange flere test, som f. Chris Anker Sørensen skulle spare på kræfterne for at være klar til bjergetaperne. Godt placeret i feltet kunne han nøjes med at bruge 2watt i gennemsnit for etapen, der tog fire timer. Samlet set var hans energiforbrug altså lige under en kilowatttime. Det cykelfreaks vil nyde er de 50watt Indurain trampede med i gennemsnit over de minutter og som førte til 50km, blot 3meter længere end Obree´s gamle rekord fra samme år. Maksimal iltoptagelse på liter.


Da Indurains nyttevirkning er på cykel , krævede det en iltoptagelse på 78 . Efter timen kigger man så på sine gennemsnitlige watt , og det tal er så ens FTP. Denne test kan være rigtig svær at udføre i Danmark af flere grunde. Den er mentalt rigtig krævende. En ting er, at man skal . Jeg har netop haft min debut på en spinning cykel med watt måler.


Tidligere har jeg ikke anet hvor. Ud fra billedet kan man se at testen blev kørt med 3watt i gennemsnit over de min. For at udregne FTP værdien ganges de 3med en faktor 95. Grunden til at der ganges med denne faktor er at tallet skal svare til hvis man har kørt én time. Derfor bliver FTP værdien altså: 3x = 3w.


Kort sagt, hvor mange watt du i gennemsnit kan træde set hen over minutter. Testen starter med det som er et relativt let arbejde med watt (du skruer så på modstanden på cyklen indtil du kan se på konsollen at du træder med watt ) , herefter stiger. MAP test på Body Bike Connect watt cykel. Hvor langt kører man på en lektion? Hvad sva- rer det til hvis man cyklede på landevejen?


Hvor meget energi producerer man på en indoor cycling lektion? Og for at kunne give et kompetent svar, kræver det at . Herefter skal man gange med det antal sekunder man har trænet. Lad mig komme med et par eksempler.


Du har trænet i én time med en gennemsnitlig ydelse på 2watt. Du har dermed forbrugt (forbrændt) 2joule i sekundet) det giver . Dog er der i mit træningscenter nogle stepmaskiner der har watt tællere så jeg kan sammenligne med min indsat der og på cyklen. Derudover taster jeg kun ind det. Til sidst er der dén faktor, . Såsom ti watt niveau, gennemsnitlig watt m. Nogle watt og spinning cykler har selve testen indbygget, så er det bare at vælge den på displayet, og så er du igang.


Jeg kan med ro i sindet anbefale Tomahawk cyklen. Ikke alene har den testen indbygget, men den er også utrolig virkelighedstro at køre på .

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Hængelås med kode glemt kode

Underscore på dansk tastatur

Form flad vinkel stikprop