Hvordan laver man forårsruller med rispapir

Forårsruller med rispapir. Servér det med salatblade, mynte og sojasauce – her tager man et salatblad og masser af mynte og ruller det om rullen og dypper det i saucer som . Som sagt er forårsruller noget man kan variere i det uendelige. Til rigtige forårsruller hører, der sig rispapir. Det er virkelig meget bedre end at bruge f. De fleste laver vist ruller med rispapir med frisk salat og grønsager, men vi stegte lidt hakket kyllingekød med purløg og små hakkede rød pebber og rullede ind i. Her er lige en fuld guide til, hvordan man gør, så ikke dummer jer ligesom mig og mht. Fold rispapiret ind over fyldet, kun fra den ene side, så fyldet er dækket af rispapir på én side, men det skal stadig stå åben i den modsatte side og enderne.


Sådan laver man en forårsrulle. Louisa giver gode råd til hvordan du får succes med dine hjemmelavede forårsruller. Pandekager af rispapir er jo heller ikke en naturlig del af en kornfri kost, men det må man tage me hvis man elsker dem så højt, som jeg gør. Har heller ikke endnu præsteret at få dem lavet hvor jeg havde alle de dejlige urter der egentlig skal til for at få den der gode asiatiske smag.


De friske forårsruller kan fyldes med snittede grøntsager, stegt kø tigerrejer, fisk eller bare hvad man bedst kan lide. Sæt fyld og rispapir på bordet og lad gæsterne eller . Se her hvordan du laver de sprødeste hjemmelavede forårsruller i rispapir. Fordelen ved hjemmelavede forårsruller er at man helt selv kan vælge og derved få det man allerbedst kan lide. Jeg valgte først, at forsøge mig med hjemmelavet forårsruller med rispapir , penslet med olie og lavet i ovnen.


Både når det kommer til fyld og til hvad man ligger rundt om fyldet. Man kan bruge den helt klassiske forårsrulle -dej, der steges i olie, eller det papir tynde rispapir man blot dyper i vand som til klargøring til sin forårsrulle. Skal det være hurtigt eller aften hvor man hygger med det er rispapir både nemt, men også sjovt da man. Denne omgang på billedet blev lavet til en middag med en flok studiekammerater i sidste uge. Engang var forårsruller noget med slatne grøntsager i en friture-dej, men så fik verden øjnene op for den vietnamesiske version af forårsruller.


Her er dejen erstattet af tyndt rispapir , og grøntsagerne er friske og sprøde. Nu er de gode rispapir -ruller blevet hverdagspise i mange hjem, og her får du en rigtig . Lune forårsruller i rispapir. Selvom jeg elsker at lave ma er det faktisk meget rart engang imellem bare at kunne sætte sig til et dækket bord og nyde, hvad andre har lavet. Man kan også vælge at lave fyldet og servere rispapiret ved siden af, så forårsrullerne kan laves ved bordet.


Jeg elsker friske forårsruller eller vietnamesiske rispapirsruller, som de jo egentlig er. Du skal også bruge rispapir – det kan du købe i de fleste større supermarkeder eller asiatiske specialforretninger. Jeg har lavet en fiks lille video ovenfor som guide til hvordan man laver friske forårsruller.


Istedet for de friske forårsruller , fik jeg en dag lyst til stegte sprøde forårsruller – derfor lavede jeg stegte rispapirsruller! Dette fordi, at det er lidt svært at vurdere , hvor meget fyld der lige skal i. Jeg har før lavet rispapir -ruller og har også mere tilbage af det – men synes det var en lidt fersk fornøjelse. Jeg kan ret godt lide måltider, der strækker sig over lidt længere tid og hvor man helt naturligt kommer til at holde pauser og tale en masse sammen,. Friske forårsruller er altid lækkert og i øjeblikket er jeg ret begejstret for denne opskrift. Har faktisk glædet mig rigtig meget til at dele den med jer i dag, for den smager altså virkelig godt.


Og så er den ret nem at lave, når man først lige har fået krammet på at folde det tynde rispapir. I sidste uge spiste vi de friske forårsruller. Vi har spist rigtig mange lækre sprøde forårsruller i både Vietnam og Thailand. Både når man rejser i Asien, når man spiser på asiatiske restauranter eller når man laver de lækre sprøde forårsruller hjemme i sit eget . Jeg har fyldt mine rispapir med parmaskinke, grøntsager og peanutbutter. Dyp rispapiret kort (ca. sek.) i vandet, læg på tallerken og fordel lidt af alle grøntsagerne, nudler, peanuts og basilikum (alt efter hvad du har lyst til og kan lide) på rispapiret og fold siderne og bunden ind og rul stramt sammen.


Klik her for at se hvordan du folder. Server kyllingen og den søde chilisauce til forårsrullerne.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Hængelås med kode glemt kode

Underscore på dansk tastatur

Form flad vinkel stikprop