Vietnamesiske rejer

Vietnamesisk mangosalat med rejer. Jeg har rigtig mange gode minder fra turen og sjov nok er en pæn portion af dem er mad-minder :-). Det er en både velsmagende og smuk lille ret. Marinér rejerne i limesaft, hvidløg og lidt soya i minutters ti og steg dem herefter på en varm pande.


Steg herefter kyllingen på en varm pande.

Imens både kyllingen og . En nem opskrift på vietnamesiske forårsruller med grøntsager, rejer og en smagfuld dyppesovs. Og så får du også lige et par billeder om, hvordan du ruller. Jeg kender desværre ikke det vietnamesiske navn for denne rejesalat, men jeg kiggede på forskellige engelske og amerikanske opskrifthjemmesider og freestylede ud fra disse. Når jeg en sjælden gang bortviger fra det, er det, når jeg spiser vietnamesiske forårsruller.


Her er pandekagerne jo lavet på rispapir, så det er stadig glutenfrit og det er simpelthen bare for godt! For noget tid siden var jeg inviteret til middag hos min far, som på det tidspunkt stod med begge ben i flytterod.

Opskrift på vietnamesisk salat med rejer og glasnudler samt en dejlig, velsmagende dressing. Få LêLê kokkens opskrift på lækre forårsruller - hjemmelavede forårsruller er nemme at lave og smager himmelsk. Fold pandekagen og dyp den i vietnamesisk dippingsauce til pandekager. Bland alle ingredienserne sammen og server saucen til . Rosas lækre opskrift på vietnamesiske butterdejssnakcs med rejer og grønt, som hun bagte i Den store Bagedyst. Server som snacks eller en smagfuld forret.


I denne opskrift er der desuden opskrifter på forskellige dips. Du kan lave de friske forårsruller vegetar, men du kan også supplere det grønne fyld med laks og rejer. De almindelige store kinesisk inspirerede forårsruller vi typisk spiser i Danmark er såmænd fine nok, men de kan overhovedet ikke måle sig med den vietnamesiske. Den er lille, saftig og sprød på samme tid.


Fyldet smager som en blanding af frikadelle og fiskefrikadelle og dyppesovsen er fyldt med syre, sødme og umami. Jeg har før blogget om vietnamesiske forårsruller her. Og da vi fik dem på det tidspunkt, tænkte jeg, at det må vi bare have ofte, da det er nemt og yderst delikat. Da jeg for ikke længe siden så, at Piskeriset af og til brugte rullerne til at udnytte rester, fik jeg lyst . Madskribent og -fotograf Inge Skovdal elsker nem hverdagsma og derfor har hun lavet kogebogsserien Mad til det virkelige liv.


Kom sojasauce på og lad det simre væk.

Dryp lidt limesaft hen over. Sæt en gryde med vand over og kog op. Skær gulerod i juliennestrimler. Lad stå på eftervarme eller laveste varme. Lav nu en rulle ad gangen.


Dyp rispapiret ned i vandet og . Den kendte vietnamesiske nationalret. Pho Gà - Hønsekødsuppe med risnudler. Vi har spist her mange gange og er aldrig blevet skuffet. I dag startede med Sprøde tigerrejer med salat og sød chilisovs.


Der efter en hjemmelavet almindelig forårsrulle og en hjemmelavet luksus forårsrulle.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Hængelås med kode glemt kode

Underscore på dansk tastatur

Form flad vinkel stikprop