Strømmen er gået i hele huset

Du ved aldrig, hvornår strømmen går. Med disse ting i huset klarer du lettest tiden uden strøm. Placér lommelygter på faste steder, hvor du kan finde dem. Et oplagt sted er fx ved eltavlen.


Hav et mindre lager af stearinlys og tændstikker, så du altid kan få lys, når strømmen svigter. Er strømmen gået i hele huset ? Hvis strømmen er gået i hele huset , er det typisk HPFI relæet der er slået fra. Se, hvor der er strømafbrydelser i Danmark lige nu. Du kan også altid ringe på vores døgntelefon eller få gode råd til, hvad du gør, hvis strømmen er gået. Hvis du pludselig mister strømmen , så kan det være et nedbrud i hele dit boligområde, tjek driftstatus her, – men det kan også være, at strømmen kun er gået i din.


Hvis dit hus , naboerne og gadelygterne er uden strøm eller delvis strøm , kan der være tale om en fejl på nettet og så kan du ringe til vores vagttelefon vi svarer . Strømmen i hele huset går. På det seneste er strømmen i hele huset gået når jeg piller ved min computer. For min siden gik det da jeg tog mit keyboard stik ud( fra slukket computer).


Andre gange er det når jeg tager et andet stik u sætter et til. Hva skyldes dettte og hvad kan jeg gøre for at . I går aftes gik strømmen i den ene halvdel af huset. Prøv først at tænde for afbryderen igen. Er det kun en del af huset der mangler strøm. Kan årsagen være en sikring der er sprunget: Tjek dine sikringer i gruppetavlen.


Hjælp os med at holde AOK opdateret. Vi sætter stor pris på din hjælp. Jeg prøver så at slukke for alle stikkontakterne der hvor strømmen nu er gået. Hvad kan grunden være til det.


Jamen den fase som gør at den slår det hele fra styre kun strømmen i stuen og køkkenet. Vi er stået op til et delvist mørklagt hus - strømmen er gået. Vi har tjekket relæ og alt andet som vi selv kan finde ud af, men intet virker. Ringer man så til en elektriker ? Så mister du en fase og det vil resultere i at nogen dele af din husstand mangler strøm. Du skal ha` fat i dit elselskab.


Hej Hol, Undskyld mit dårlige dansk men hvad fanden sker der? Hele strømmen i mit hus gik pludseligt, hvorefter det kom igen. Min egen pc virker heller ikke, men det gør mine forældres stationær (den jeg sidder på nu) . I så fald tyder det på en fejl fra elforsyningen, læs nærmere her. En tommelfingerregel er, at hvis der forsvinder mere strøm andre steder i huset når du skruer en sikring ud - så løb der strøm igennem den pågældende sikring - og det er altså en af de andre der er sprunget. Herover ser du eksempel på hvordan en sikring kan se u når du skal have identificeret hvor sikringstavlen i . Tjek relæet og skift sikringer med Sol og Strands lille videoguide.


Er der sprunget en sikring, skifter du den. Hvis dit hus er det eneste hus i kvarteret uden strøm , ligger fejlen sandsynligvis i din egen elinstallation, og så kontakter du din elinstallatør. Er hele kvarteret mørklagt,. Som overskriften siger, så er lyset og strømmen gået i halvdelen af mit hjem.


Heldigvis drejer det sig kun om min søns værelse og en stikkontakt, der sidder på dørkarmen lige inden man går ind på hans værelse. Jeg har skiftet alle sikringer i den boks på billedet nedenunder. Elektriciteten er væk i hele boligen. Det hele startede da jeg .

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Hængelås med kode glemt kode

Underscore på dansk tastatur

Form flad vinkel stikprop