Markedsføring og salg værdikæde
Udgående logistik: Beskriver, hvordan virksomheden håndterer modtagelse af ordrer, pakning og levering af varer. Markedsføring og salg : Inkluderer alle aktiviteter, der er møntet på at øge salget af virksomhedens produkt. Værdikædens downstream-aktiviteter omfatter primæraktiviteterne markedsføring og salg samt service. Downstream-aktiviteterne vedrører de aktiviteter, der følger efter at produktet er færdigproduceret.
Støtteaktiviteterne i værdikæden har til formål at koordinere værdikædens hovedaktiviteter. Det er lige fra råvarerne bliver modtaget og kontrolleret, gennem de forskellige fremstillingsprocesser samt markedsføring og salg , indtil den efterfølgende service er tilendebragt i forbindelse med garantiperiodens udløb. Det er vigtigt at være klar over, at et produkt ikke opnår værdi, fordi der er afholdt omkostninger på det.
Indgående logistik, produktion og udgående logistik. Følger umiddelbart efter at produktet er produceret, markedsføring og salg samt service. Koordinerer værdikædens aktiviteter. Fremstillingsproces (færdigvarer): den enkelte virksomheds produktion.
Design, udvikling af komponenter og råvarer osv. Pakning, levering af varer osv. Værdikæden består af aktiviteter, der er forbundet med forskellen imellem totalværdien og de omkostninger, der er forbundet med gennemførsel af aktiviteterne. Porter skelner imellem primære aktiviteter og support aktiviteter. Her tænkes på fremstillingsproces og salg som primære aktiviteter, support . Mit fokus vil ligge på marketing og salg , der kort beskrevet omhandler salget af et produkt eller en ydelse for at skabe værdi for kunder og partnere, og hvordan man vil få produktet synliggjort.
Der er tale om, hvilken type af markedsføring , man ønsker at bruge. Derfor vil nedenstående model være bedre til at analysere og forklare specielt servicevirksomheders primæraktiviteter i værdikæden. Serviceværdikæden – inklusiv value Shop- modellen Virksomhedens infrastruktur. Værdikæden betragtes som en velegnet systematisk måde til at behandle hver enkelt hovedaktivitet i lys af konkurrencen og placeringen i værdisystemet (the value system)- jf. Modellen skelner mellem de primære aktiviteter og støtteaktiviteter.
Den konkrete fysiske fremstilling af produktet, salget og levering til . Omfatter lagerstyring af de færdiglavede varer fra produktionsafdelingen, modtagelse af ordrer, pakning og levering af varerne. Et brugbart værktøj til at komme hele vejen rundt om aktiviteten markedsføring og salg er de . Denne opdeling har noget at gøre me om værditilvæksten ligger på selve produktet (up stream) eller på markedsføring , salg og service (down stream). Skillelinien går mellem udgående logistik og markedsføring. Et VVS firma skal have installeret et jordvarmeanlæg. Downstream aktiviteterne indeholder hovedsagligt markedsføring og salg samt serviceaktiviteten.
Markedsføringen og salget af produktet indeholder tiltag, som skal få forbrugeren til at købe produktet i sidste ende. Her vil man tage udgangspunkt i virksomhedens parametermix , som alle er med til at forøge chancen for at . Down stream aktiviteter omfatter primæraktiviteterne markedsføring og salg samt service. Også vil up-stream være produkudvikling, og produktion? Jeg har fået en AØ aflevering for. Den går ud på at jeg skal analysere Hansens flødeis.
Hvordan skal det stilles op osv. Serviceaktiviteter inkluderer alle de serviceaktiviteter, virksomheden yder til kunden . Mediabureauerne skal vænne sig til en ny virkelighed. Data vil fx blive hentet alle andre steder fra end de traditionelle, mener Michael Thim i serien om fremtidens mediebureau.
Tesen bag værdikæden er at enhver organisation udfører en lang række aktiviteter som er kædet sammen for at skabe værdien i forretningen.
Kommentarer
Send en kommentar