Hvordan udskiftes stofledninger

Jeg håber i kan hjælpe mig med et lille problem. Jeg er flyttet ind i en lejlighed hvor de fleste af elinstallationerne er renoveret. Beskytte gamle stofledninger ? Problemet efter udskiftning af ledninger. Udskiftning af afbryder og stikkontakt indlæg 18. Der findes mange stofledninger i gamle lejligheder og huse.


En gammel stofledning kan være en kæmpe brandfælde. Nye ledning i gamle jernrør. Her kan du se SILVANs gør-det-selv vejledning til hvordan du monterer en ledningsafbryder.


Vi viser dig hvordan du hurtigt selv kan skifte til nye stikkontakter og derved spare rigtig mange penge hvis du ellers skulle have en elektriker til det. Spidstang til at holde ledninger og eventuelt afisolere ledningen. Jeg er ved at skifte mine installationer og vil gerne gøre det så godt som muligt. Det er en toværelses hvor der før har været gamle stofledninger i træpaneler og jernrør. Mit spørgsmål er : Kan jeg godt bruge plast kabelbakker til ledningsføring ? Jeg vil gerne undgå indfræsning!


Jeg står selv for monteringen . Altså flere sikringer at fordele sit forbrug ud på. En renovering af el inkluderer typisk også udskiftning af gamle stof ledninger. Du må selv udskifte en afbryder til en lysdæmper - læs her hvordan lysdæmperen monteres ! Spar energi og få en hyggelig stemning med en lysdæmper. I tilbuddet indgår udskiftning af de . Læs om forskellige typer af ledninger , og hent gode råd om, hvordan du kan holde styr på dine ledninger. Hvis man holder styr på boligens ledninger , er der mindre sandsynlighed for brandfare.


Man må ikke selv udskifte en ledning eller installere nye i den faste elinstallation. Elinstallationer, stofledninger og elapparater er ofte skyld i brande. Du kan forebygge uheld ved at tjekke dine elinstallationer og fjerne stofledninger.


Love og regler om gør det selv-arbejde 18. Få overblik over de skjulte installationer i dit hus 12. Sikkerhed når du laver el-arbejde 14. Fået ændret sine el installationer.


Hvor af jeg har skiftet gamle stof ledninger ud med nye installationsledninger og så en jord selvfølgelig. Jeg har et hus hvor jeg har lavet nye installationer i huset. Min el tavle er der også ældre stofkabler i og sådan.


Jeg er sgu ret stolt af mig selv og mit projekt med udskiftning af ledninger på gamle lamper. Måske kan du selv sætte lamper op og skifte ledninger m. Der er to gode grunde til at få set sine el-installationer efter af en pro- fessionel, hvis man bor i et gammelt hus - eller for den sags skyld et hus, man har købt af en gør-det-selv ejer. Gamle og dårlige el-installationer er både brandfarlige og livsfarlige. Lamper blinker når de er tændt, og det. Fejl i el-installationerne er hvert år årsag til en del brande i Danmark.


Varme sikringer og sikringer der brænder over kort tid efter udskiftning , er også tegn på overbelastning. Elektriske stød ved berøring af el-apparater, kontakter, stik og ledninger. Renovering og eftersyn af gamle el-installationer.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Hængelås med kode glemt kode

Underscore på dansk tastatur

Form flad vinkel stikprop