Friske forårsruller dip peanut butter

Når jeg får gæster, så er det ofte friske forårsruller , der kommer på bordet. Denne omgang lavede jeg også med et par søde piger. Det kræver en del snitte-arbejde , men det er til gengæld utrolig nemt. Og du bliver belønnet med de lækreste, friske ruller, der er oplagte til gæster.


Alle kan sidde om bordet, . Der findes både en opskrift på friske forårsruller med parmaskinke og peanutbutter og en med oksekø mango og æble her på bloggen fra før, men det her er faktisk den kombination, jeg laver. Peanutbutter -dressing: spsk. Specialet blev afleveret i morges – så det hele passede heldigvis sammen :-) Det er ikke første gang vi deler friske forårsruller med Jer her på bloggen, men til gengæld er det første gang at vi deler en opskrift på en utrolig lækker peanutbutter sauce.


Vi serverede dippen til forårsrullerne og det fungere ret . Friske forårsruller med masser af grønt og skønne dips er fingermad og hyggemad når det er aller bedst. De friske forårsruller er meget ferske i smagen, så den store forskel ligger i de forskellige dips man serverer til. Nem og super lækker peanutbutter - dip der er uundværlig i friske vietnamesiske rispapirsruller fyldt med kylling og grøntsager.


Rør peanutbutter , citronsaft, soja og kokosmælk sammen i en lille gryde. Pil hvidløg og pres det med en hvidløgspresser. Rør det sammen og kog blandingen op på komfuret. Kog det i et par minutter. Smag, om du synes, dippen skal have mere soja og citron.


Juster konsistensen med lidt . Sauter de to slags løg i sesamolien. Kom peanutbutter og vand i. Rør alt sammen til en homogen sauce og tilsæt fiskesauce og lime. Lad saucen koge stille op og lad den tykne ved at lade den koge lidt. Smag til og husk endelig at justere, såfremt der ikke er nok salt (=fiskesauce) eller syre (=mere limesaft).


Pynt: Lidt frisk persille og chilistykker. Giv spidskommen og koriander (med mindre den er frisk ) en tur i morderen. Pisk herefter alle ingredienserne godt sammen og top med persille og chili. Med rispapir og sæsonens grønt kan du hurtigt fremtrylle en sprød og frisk hapser, der sammen med den fantastiske peanutbutter - dip kan få de fleste til at hapse lidt mere råt grønt.


Og det gør bestemt ingen skade. Rispapirrullerne laves ganske . Jeg steger den i marinaden i et fad i ovnen. Tip: Tigerrejer er også lækkert i rullerne, ligesom de selvfølgelig kan nydes i en vegetarversion evt. Billedet her er fra min bog. Fyldig og cremet peanut sauce og skøn sur og sød chili dip fra det asiatiske og vietnamesiske køkken - perfekt til friske forårsruller.


Sidste gang lavede jeg dem dog på forhånd. Vietnamesiske forårsruller m. Det tog mig nok halvanden time at have dem klar. Måske jeg bare skal arbejde på mine snitte og rulle skills. Vi elsker denne asiatisk-inspirerede måde at spise sprøde grønsager på, med masser af friskhed og et frækt skud peanutlækkerier!


Rør en jævn og ensartet dip af peanutbutter , sojasauce, citron og vand . Til gengæld gav jeg den hele armen på både grønt tilbehør, peanutdressing, edamamedip og en frisk læskende dessert. Edamamecreme (find opskriften her).

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Hængelås med kode glemt kode

Underscore på dansk tastatur

Form flad vinkel stikprop